Groeimarkten
Chiara, Victoria (Acc. Manager) en Laurie (Agent VS) over de verovering van de groeilanden
Europa is de grootste markt voor Marylise en Rembo Styling. Maar niet alleen hier zeggen bruiden “ja” in een jurk van ons modebedrijf. Van Australië over de Verenigde Staten tot China, wereldwijd is onze designer bruidscollectie te koop. “Meer nog, we hebben er nog een enorm groeipotentieel”, stelt Chiara.
“We hebben een enorm vertrouwen in de toekomst. We merken dat er in het buitenland honger is naar een creatief en kwalitatief product dat anders is dan anders. Belangrijke voorwaarde voor een verdere groei is de samenwerking met betrouwbare partners die geloven in ons product”, zegt Chiara.
Victoria vervolgt: “In Australië hebben we nu veel nieuwe winkels in één jaar tijd. We hebben een distributeur leren kennen in New York die superenthousiast was over onze merken en dit is alvast het eerste veelbelovende resultaat. Australië is de boho heimat en is dus de markt bij uitstek voor Rembo Styling. Evident is het niet om die markt te veroveren want ze hebben veel eigen merken. Wat ze aan onze merken waarderen, zijn de kwalitatieve materialen zoals bijvoorbeeld de mooie kant en de goede pasvorm.”
Wat verwacht een Australische bruid?
“Ze is los en heel laidback en is niet te traditioneel. Een bruidsjurk mag best wel sexy zijn. Onze jurken met open rug bijvoorbeeld weten ze te appreciëren. Het aantal winkels kan zeker nog aangroeien dus we verwachten dat het aantal bestellingen nog gevoelig zal stijgen”, aldus nog Victoria.
Marylise is voorlopig nog niet te koop in Australië maar Victoria verwacht dat ze down under ongetwijfeld zullen zwichten voor de nieuwe collectie die qua stijl erg aanleunt bij de smaak van Australische bruiden.
“In de Verenigde Staten zijn we nu vier jaar actief. We liggen al bij enkele luxe boetieks maar het kan nog beter. Onze gloednieuwe agente Laurie is alvast erg gemotiveerd om de collecties te vertegenwoordigen op de Amerikaanse markt en heeft daar volgens ons ook de juiste aanpak voor. In plaats van te mikken op de grotere spelers, benadert ze de boetiekachtige kleinere zaken die een persoonlijke aanpak hebben”, stelt Victoria.
Laurie: “Boho chic spreekt de Amerikanen aan en de markt voor deze kledingstijl blijft stijgen. Er zijn dan ook veel bohowinkels. Verkoopsters zijn gekleed in jeans en hebben een alternatieve, relaxte manier van verkopen. Die formule werkt. We zitten in een aantal winkels nu en werken er zeer goed mee. Dat is alvast goed nieuws. Ik maak me sterk dat we dit jaar veel nieuwe boetieks zullen aantrekken en een grote groei zullen kunnen realiseren. Er komen al aanvragen binnen via de homepage van onze website. Als we dat goed aanpakken, zullen we zeker scoren. Er zijn in elke grotere stad twee à drie toffe winkels, wat nog meer potentieel biedt. De prijs is alvast een troef. Geen enkel merk werkt op maat van de klant in deze prijscategorie en o.a. daarmee maken we met Rembo Styling het verschil. Dat is amazing!”
Om de groei te realiseren, is het belangrijk ook goed in te zetten op social media, stelt ze.
“Fame, naambekendheid, is belangrijk in de Verenigde Staten. Amerikanen houden daarvan. Daarom gaan we online samenwerken met de betere bloggers en leveren we jurken voor editorial shoots. De foto’s kunnen we dan gebruiken voor onze social media zodat we aan naambekendheid winnen”, besluit Laurie.
Ook op China Bride, een beurs in Shanghai, georganiseerd door Condé Nast Bride Magazine, oogstten Marylise en Rembo Styling veel succes. “We geloven sterk dat we daar een niche kunnen veroveren. Ze zijn dol op Europese bruidsjurken omdat ze dergelijke kwaliteit zelf niet kunnen maken”, legt Chiara uit.
“Het is duidelijk: de mondialisering is ingezet en we werken hier hard aan. We hebben een groot vertrouwen in de toekomst!”, besluit ze.