news building unique relationship with brides worldwide

Een unieke relatie opbouwen met bruiden wereldwijd


Rita over de social mediastrategie van Marylise en Rembo Styling

De sociale media zijn erg belangrijk voor een bruidsmerk. Het is de manier bij uitstek om met klanten in dialoog te gaan. Belangrijk is dat het hele plaatje klopt. Je kan de bruid maar één keer binden aan je product dus het hele verhaal moet juist zijn. Rita is social media manager bij Marylise en Rembo Styling.

 

Welke onderwerpen spreken bruiden aan?

Verhalen spreken iedereen aan. We focussen op onderwerpen die de bruid aanspreken en die verwant zijn met bruidsjurken, onze core business. Wat we steeds aankondigen, zijn trunkshows, events in samenwerking met een bruidsboetiek waar bruiden onze jurken kunnen ontdekken en passen. Heel grappig is dat als je zo’n trunkshow op een “exotische” plek zoals Hawaï of Japan aankondigt, volgers heel enthousiast reageren.

Uiteraard werken we ook samen met fotografen die style shootings organiseren. Wij leveren de jurken; in ruil krijgen we mooie beelden om te publiceren.

Verder werken we met onze lookbookbeelden. We tonen de jurken, het verhaal achter de creaties of foto’s achter de schermen van de shooting.

Als ons bedrijf of één van de jurken in de pers verschijnt, tonen we dat natuurlijk ook. En verder bouwen we een goede relatie op met onze Marylise en Rembo Styling bruiden en vragen we hen hun foto’s te delen. Dat is fijn want de foto’s zijn altijd mooi en onze volgers waarderen dat. We vermelden ook altijd de fotograaf en anderen die bij een huwelijk verbonden zijn. Als je mensen respecteert, zijn ze aardig voor jou.

Als ik één tip kan geven: wees lief en zorg dat je post leuk is; dan boek je altijd succes.

 

Hoe doe je dat, een relatie opbouwen met (toekomstige) bruiden?

Als ze beslist hebben om te trouwen, zitten ze met heel veel vragen. Vooral over hun bruidsjurk want dat is het allerbelangrijkste. Logisch want zo’n jurk heeft een belangrijk effect op hoe ze zich voelen op hun huwelijksdag. Ze aarzelen niet hun vragen aan specialisten te stellen. Ook bij ons want wij zijn heel toegankelijk en vlot bereikbaar. Dankzij social media hebben wij een heel direct contact met bruiden-in-spe.

Door authentiek te zijn en de bruiden te inspireren hebben we een unieke relatie opgebouwd met bruiden wereldwijd en dat werpt zijn vruchten af.

 

Waarover gaan die vragen zoal?

Of ze bij ons ook korte jurken kunnen kopen voor bijvoorbeeld een burgerlijk huwelijk. Vanuit vragen op de sociale media, en ook van onze klanten, de boetieks, is trouwens de nieuwe Civil collectie ontstaan.

De meest voorkomende vragen zijn: “Hoe stylen we best onze jurk?”, “Waar vinden we de juiste schoenen?” en “Waar vind ik iets warms om bij mijn jurk te dragen?”. Die vragen spelen we intern door naar de juiste persoon. We helpen volgers steeds verder. We vinden het belangrijk dat een bruid zich mooi voelt op haar huwelijksdag. Belangrijk is dus dat ze zichzelf kan zijn. Soms is dat een kwestie van iemand gerust te stellen en te bevestigen dat ze gerust laarsjes onder haar jurk kan dragen als ze dat wil – en als het bij de jurk past natuurlijk.

 

Wat doe je met lastige vragen?

Gelukkig krijgen we die niet vaak. Soms krijgen we wel eens de opmerking dat de modellen op onze campagnefoto’s te mager zijn. Wij houden bij Marylise en Rembo Styling van alle soorten lichamen. Je hoeft niet graatmager te zijn om te stralen in onze jurken. Daarom hebben we ook een breed maatbereik en een ruime keuze aan modellen zodat elke vrouw zich met onze jurken mooi kan voelen op haar dag. Dat leg ik dan ook uit.

 

Bestaan er regels tot succes op sociale media?

Kwalitatieve beelden zijn een must. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. En verder is het een kweste van origineel uit de hoek te komen; van een goede invalshoek te vinden. Het blijft altijd een kwestie van wie online is op het moment dat je een boodschap de wereld in stuurt. Je weet dus nooit of er al dan niet interactie ontstaat. Soms boek je ongelooflijke resultaten; soms reageert een enkeling. De enige zekerheid die je hebt is dat als je altijd je best doet, je op lange termijn mooie resultaten boekt.

Als ik een tip kan geven: post alleen berichten waar je trots op bent. Bij twijfel: niet doen!

 

Wat betekent dat voor jou, elke dag werken in de bruidsmode?

Dit is een echte droomjob. Ik werk alleen met gelukkige mensen. Wat kan een mens nog meer wensen?